HTML

alvaszavar

Az alvászavart egyszerű kezelni, és gyorsan meg lehet szüntetni az álmatlanságot. Ha Te is alvászavarral küzdesz, ezen a helyen mindent megtudhatsz az alvással kapcsolatban.

Friss topikok

Archívum

2011.10.20. 16:53 álmatlanság

Alvászavar? A lélekben rejlik a megoldás!

 

A hagyományos orvostudomány azt mondja: az alvászavarnak nincs semmiféle testi oka. Minden a lélekben dől el.

 

Az orvosok a mai napig azt mondják: az emberek képtelenek a nap végén letenni gondjaik-bajai nagy részét, ezért őrlik inkább magukat rajtuk, de nem képesek lenyugodni. Pontosan emiatt a nyughatatlanság miatt, olyan feszültség fog keletkezni bennük, ami miatt képtelenek lesznek az elalvásra, vagy ha igen, akkor álmok fogják őket gyötörni, tehát mélyen biztosan nem fognak tudni aludni. Ami nem megnyugtató tény, hogy statisztikailag azt mutatták ki Magyarországon, hogy az átvirrasztott éjszakák réme kétszer több nőt fenyeget, mint férfit.

 

Vajon miért lehet ez? Szerinted a nők talán túlontúl aggodalmaskodnának bajaikon?

 

Mielőtt még mindezt megfejtenéd, vegyük át gyorsan, amit az alvás magában foglal. Általánosságban elmondható, hogy egy felnőtt ember szervezete körülbelül napi 7 és fél óra alvást igényel. Természetesen vannak egyéni és életkori sajátosságok miatt eltérések, de alapvetően a 7 és fél óra minden felnőtt emberi szervezet számára kötelező. A kötelező szónak hangsúlyosságát azért kell kiemelni, mert az alvás alapszükséglet. Ugyanannyira szükségünk van rá, mint a táplálkozásra. Ezért kell vigyáznunk a jó alvás megőrzésére.

 

A normális alvásra alapjában jellemző, hogy az alvás ideje alatt öt-hat, átlagosan 90 percig tartó ciklusok váltják egymást. Az egy-egy ciklus pedig négy stádiumból –szendergés, felszínes, közepes és mély alvás- tevődik össze. A négy stádiumot összefoglaló néven REM-szakasznak nevezzük.

 

Na de, mi van akkor, ha egyáltalán nem, vagy nehezen tudsz elaludni? És miért veszélyeztetettebbek a nők férfitársaiknál?

 

A nőknél a havi hormonszint-ingadozása a legfőbb tényező, ami miatt gyakori az alvászavart mutató jelenségek együttese. Ilyen hormon-ingadozás hatására ugyanis lelki tényezőik is rossz irányba alakulnak általában. Sokkal türelmetlenebbekké, ingerlékenyebbekké válnak ilyenkor a hölgyek.

 

Ugyanígy azonban a férfiakat is terhelik a hatások, amelyek a nehezen elalvás irányába tolhatják a mindennapi lefekvés idejét. A férfiak ilyen hatása lehet például a túlzott fizikai leterheltség.

 

Látható tehát, hogy hiába emeljük ki a nőket, mert ha még statisztikailag veszélyeztetettebbek is, ugyanúgy a férfiak sincsenek biztonságban.

 

Az álmatlanság egyre inkább terjedő betegség. Minden ötödik magyarországi felnőtt ember szenved az alvászavar kórjától, ki ilyen, ki olyan mértékben. Ám a kór nyomon követése fontos, hiszen mindez könnyen krónikussá is válhat. Elegendő egy oda nem figyelés, és képes leszel már napközben is egyszer csak mély álomba merülni, annyira leterhelődik idegrendszered a nem alvástól.

 

Megoldás erre irányulóan egyre több lát napvilágot, ám a szakemberek azt mondják: az önismereti, személyiségfejlesztő tréningek idővel fejtik ki csak hatásukat, s sok esetben már nincs idő várni, pont a könnyen drasztikus folyamatátalakulás miatt.

 

Te régóta tudsz csak nehezen elaludni? Mert ha hetente négy éjszakádból nem nagyon megy az elalvás, ott már nagy a baj. Később még inkább nehezebben fogsz tudni elaludni, ami csak fokozni fogja elalvás elleni aggodalmad. Az aggodalom pedig további aggodalmakat szül. Ezek pedig még nehezebb elalvást vonnak maguk után.

 

A legújabb, természetes módok napjainkban futótűzként terjednek tévében, rádióban, interneten és plakáton. Ezeket a segítő alternatívákat egyre többen dicsérik, s legfőbb tulajdonságuk, hogy ezek már messze túlmutatnak az egyszerű személyiségfejlesztő tréningek sorozatain. A gyógyszeres kezeléseknél is beváltabbak. Olyan eszközökről van szó, amelyek nem kerülnek tízezrekbe, csupán csak hozzá kell férned. Mi most megmutatjuk az utat, hogy Te is ismét jól aludj, és olyan kipihenten kelj fel reggelente, mint még soha. Szeretnéd, ha mostantól könnyed lenne számodra az elalvás? A részletekért KATTINTS IDE.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alvaszavarmegszuntetese.blog.hu/api/trackback/id/tr443317946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.