HTML

alvaszavar

Az alvászavart egyszerű kezelni, és gyorsan meg lehet szüntetni az álmatlanságot. Ha Te is alvászavarral küzdesz, ezen a helyen mindent megtudhatsz az alvással kapcsolatban.

Friss topikok

Archívum

2011.10.20. 16:55 álmatlanság

Kiút az alvászavar betegségéből

 

Hetek óta húzod a dolgot, most azonban már tényleg vetted a bátorságot, hogy az alvászavar után nézz? Sajnos, minden ötödik honfitársad jár hasonló cipőben, mint Te. Sokan alig tudnak elaludni, vagy ha el is alszanak, azt sem jó minőségben teszik. Álmukban beszélnek, a fogukat csikorgatják, többször fel is kelnek éjszakánként úgy, hogy súlyos mozgáskényszer nehezedik rájuk.

 

Ezek mind-mind bizony valós dolgok. Talán Te is érintve vagy mindezekben. Ám a gond ott kezdődik, ha a rémálmok nem akarnak befejeződni, és ha az éjjeli nem alvásod már rányomja bélyegét nappali munkavégző tevékenységedre is.

 

Először azonban vizsgáljuk meg, mit is jelent az alvás maga. Az éjjeli alvási folyamatot öt-hat, átlagosan 90 percig tartó ciklusok folyamatos egymásutániságaként lehet elképzelni. A baj az, ha ezek a ciklusok nem követik szépen egymást, hanem közben alva járunk, idegesen, tudatalatti módon rándul szemünk és lábunk egyszerre. Az egy-egy ciklus négy stádiuma is meg tud szakadni. Ez a négy stádium a szendergés, a felszínes, a közepes, valamint a mély alvás. Ezt így összefoglalóan REM-szakasznak hívjuk.

 

Egy átlag felnőttnek napi 7 és fél órát minimum el kéne töltenie alvással. A határok feszegetésével ezt az adatot levihetjük ugyan 7 órára, azonban a 7 és fél óra tartása a legbiztosabb. Nem jó az a megoldás, ha hétköznap alig alszol, majd hétvégén pótolnád minden alvásidődet. Ezzel legfeljebb az egész hétvégéd rámegy a pihenésre, de nem sportolsz, jóformán nem csinálsz semmit, s ettől még szerda tájékán ugyanolyan borús lesz a fejed, mint ahogy az öt órai alvás után lenni is kéne. Ha azonban valóban be tudod tartani a 7 és fél óra folyamatos alvásidőt még hétköznapokon is, reggelente nagy bizonyossággal üdén, elszántan és vidáman kapnád be reggeli kakaós csigádat és indulnál dolgodra.

 

Ez talán valami nagy elérhetetlenségnek tűnik számodra? Valamilyen szinten nem is csoda. Annyi féle terápiás módszerekről hallani már manapság, hogy mindig ki tudnak újabbnál újabbakat találni. Itt van például a komfortzónai, ún. intim színterápia. Ennek lényege, hogy a nehezen elalvó páciens igyekszik hálószobájának mind a négy falát különböző színűekre festeni. A furcsa ebben, hogy a falak színe a legmelegebb árnyalattól a leghidegebb árnyalatig terjed. Ezektől a nagyon szélsőséges személyiségűek lenyugodni képesek, nagyon jó feszültségoldással bír az emberi pszichére. Aki viszont folyton túlontúl lobbanékony, talán még túl nagy is benne a szenvedély, annak nem tűzpiros, éppen valami halványkék lesz falának a színe. Ez a szín szintén le fogja nyugtatni az ilyen ember hangulatvilágát.

 

A színterápia lássuk be, valóban jótékony hatással bír. Ha mind a négy falszíned kellemesen meleg színű lenne, Te is bódító mámorban aludnál el. De Neked van most a tarsolyodban annyi pénz, hogy rögtön kifesd az egész szobád? Találsz most a következő néhány napban megfelelő szakit, akire rábíznád ezt a fontos esemény véghez vitelét?

 

Láthatod: egy jó dologhoz idő kell. De Neked nagy valószínűséggel nincs mire várnod. Különben sincs pénzed efféle csacskaságokra. Vagy ha lenne is, akkor se költenél most ilyenre.

 

Ezért kell most valami olyan után nézned, ami nem kerül tízezrekbe, aminek tudása rögtön a birtokodba kerül, és ami garantálja a könnyed, pihentető elalvás biztonságát számodra. Szeretnél újra egészséges lenni? Mert aki jól alszik, testileg-lelkileg egészséges egyaránt. Mi tudunk egy olyan módszert, amivel meggyógyulhatsz úgy, hogy nem károsítod feleslegesen szervezeted. Azt kapod, amire szükséged van, a továbbiakért KATTINTS IDE.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://alvaszavarmegszuntetese.blog.hu/api/trackback/id/tr923317951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.